fredag 27 april 2012

Jehovas Vittnen kom på besök.

JV-grundaren CT Russell är begraven under en frimurarpyramid. 
Här om dagen kom några Jehovas Vittnen på besök. Jag hade inget särskillt för mig. Så jag tänkte jag kunde underhålla dem en stund. Mest var jag nyfiken för att veta vad det var för lirare de skickade ut för att sprida sitt budskap.

En konversation som varade mellan 5-10 minuter ledde till att besökarna fick sig en föreläsning gällande Bibelns historia. Jag märkte snabbt att de inte riktigt kunde så mycket som jag annars förväntade mig från hängivna människor. De var fortfarande det man kan kalla nybörjare. Frågan är egentligen hur länge de varit Jehovas Vittnen. Jag ville inte vara oartig, eller skrämma dem direkt. Jag gjorde en egen granskning av vilka de var och såg om jag kunde övertyga dem gällande vissa aspekter gällande Bibeln. Men jag fick inte heller några mothugg. Jag ville inte slösa mer tid, så jag tackade för mig och släppte iväg dem. De lovade dock att de skulle återvända. Och de lämnade med sig lite information. De har fortfarande inte återvänt.

Frimurarbegravningsplats där CT Russell är begraven. 
Jag kollade igenom infot som de gav mig och det blev för det mesta det jag hade förväntat mig, förutom vissa grejer som hade inget med religion över huvud taget att göra med. Det finns ett antal punkter som bör påpekas innan jag fortsätter. Jehovas vittnen, precis som mormoner, är som individer med största förmodan till en överväldigande del goda människor som menar väl, och som sökt sig iväg från det mest sjuka av vår värld. Men de har fångats av samma krafter som endast är bättre på att dölja det de sysslat med. Så skandalerna inom jehovas vittnen och mormonerna bör inte komma som en förvåning när men studerat vilka som ligger bakom dessa, och inser att äpplet faller inte långt ifrån trädet.

Grundaren till Jehovas Vittnen (JV) hette Charles Taze Russell. Han var grundaren till Vakttornets Sällskap, och en Knight of York Rite, med starka blodsband till elitfamiljer. Det har tidigt diskuterats ifall Russell var en frimurare; det faktum att han begravdes under en frimurarpyramid på en frimurarbegravningsplats i Pittsburgh blev dock spiken i kistan. Han var en frimurare av 33:e graden i Pennsylvania. Även korssymbolen som JV använder sig av är en Order of the Knights Templar symbol.

CT Russell var även släkt med William Huntington Russell, som är mannen bakom Skull and Bones Sällskapet i Yale Universitet och som varit ansvarig till att vaska fram ledande familjer, som Taft och Bush, och andra inflytelserika individer inom militären, politiken, företagande, fackföreningsrörelsen mm i USA. På det här sättet kunde de erövra hela det amerikanska samhällslivet. Skull and Bones blev Illuminatis första rekryteringsbas inom USA.

CT Russell och JV säger sig motstå det osanna läror. Men de var från början finansierade av frimurare. I första hand det judiska frimurarsällskapet B`nai B`rith. Detta förklarar varför de tog en klar sionistisk hållning i sin Bibliska lära. Att B´nai B´rith låg bakom finansieringen av JV avslöjades i en rättegång år 1922, där en utav sällskapets främsta, Frank Goldman, varit inblandad i denna finansiering.

JV:s översättning av Bibeln var ursprungligen skriven av Brooke Foss Westcott och Fenton John Anthony Hort. Dessa två individer var teosofister, alltså lärjungar till Madame Blavatsky, och hade startat ockultiska och sällskap som Hermes Club och Ghostly Guild då de båda var aktiva inom Trinity Collage i Cambridge. Så som deras Bibels äldre förord avslöjar, sammarbetade Westcott och Horst med jesuiterna Jose Maria Valente Bover och en lite mer anonym jesuit som nämns vid namn A. Merkz.

Detta förklarar en hel del om varför deras Bibel egentligen är perverterad och förnekar fundamentala aspekter i Bibeln som till och med är uppenbara för ett barn som först lärt sig om Bibeln.



Övriga källor: 


The Watchtower and the Freemasons, Fritz Springmeier. 


Final Authority, Dr. Bill Grady. 

6 kommentarer:

  1. Var så säker att de kommer tillbaka, därom behöver du inte tveka då du en gång lånat dem ditt öra, vilket även jag brukar som en belöning för deras tålamod i ur och skur.

    Dom hänger väl med i tiden, sist var temat Harmageddon som ju mycket väl han stämma utifrån årtalet 2012:)Fattar jag dig rätt att de begagnar sig av en annan tolkning/översättning av vår bibel och vari består skillnaden?Vilken av våra svenska bibelöversättningar begagnar du dig själv av som varande den minst förvanskade?

    Testade denna gång deras kunskap om just Illuminati(ett okänt begrepp för dessa vittnen) då jag påpekade att de till sin konstruktion är uppbyggd som en triangel vilket de faktiskt nog själva medgav. Själv har jag närmast sett detta som enbart en maktkoncentrationen med lydigt fotfolk som knackar dörr med en övre elit utanför deras räckvidd.

    Nu har du ytterligare öppnat en dörr, jag var tydligen närmare än vad jag själv insett med detta nya du framlägger.Kopierar denna upplysning inför deras nästa besök för datorer har de ock om inte annat borde nyfikenheten driva dem till vidare studier i ämnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag följer KJV (1611) och Geneve Bibeln 1599. De är de mest korrekta.

      Dels förnekar de den heliga anden, aspekter som är nödvändigt för ta emot Gud. De proklamerar istället att de är sanningen, inte Jesus. Och sen bortser de helt från Helvetet.

      De har medvetet adopterad en perverterad version av Bibeln under jesuiternas översyn.

      Radera
  2. Det borde väl framgå ganska tydligt då deras översättning heter:
    NEW WORLD translation, ganska rolig hint från Russell.

    The Demonic Jehovah Witnesses'
    New World Translation
    http://www.jesus-is-savior.com/Bible/new_world_translation.htm

    The New World Translation:
    The Watchtower Society's Corrupt Bible
    http://www.contenderministries.org/jehovahswitnesses/nwt.php


    Här en bra översikt:
    JEHOVAH'S WITNESSES
    Doctrinal Comparison Chart
    http://www.contenderministries.org/jehovahswitnesses/comparison.php

    mycket lättare att se när man sätter och ting sida vid sida och jämför.

    Vidare kan det vara värt att påpeka att Russell fälldes i domstol, han hävdade att han kunde läsa och skriva hebreiska och grekiska flytande och att hans översättning därför var klanderfri, väl när det blev rättegång så kom åklagaren med text på hebreiska och grekiska och Russell erkände att han inte kunde något av språken.

    Så mycket för hans "översättning" :D

    SvaraRadera
  3. Vidare är det värt att påpeka att JW är medlemmar av FN:
    http://sweenytod.com/rno/modules.php?name=News&file=article&sid=1165

    Nu har de iofs lämnat men att en organisation som sade sig vara så mycket emot FN för att bli en:
    official UN Non Government Organization

    Säger allt om de hycklarna.

    Här har du en lista över 100 år av JWs falska profetior:
    http://bible.ca/Jw-Prophecy.htm


    Watchtower Christology
    http://www.youtube.com/watch?v=S5ecI_eD2rY

    SvaraRadera
  4. Den här filmen kommer du att tycka om:
    (Har inte med kyrkor att göra alls)

    http://www.youtube.com/watch?v=dVUU3p5iHMA&feature=watch-vrec

    ancient knowledge . consciousness

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktigt att studera "Anti-Gravity" innan man tar nästa steg. Men håll er så klart kritiska i alla fall.

      Radera